Tuesday, April 01, 2014

Teringat Musuh yang Sepintas Lalu

assalam dan selamat bloggersss...

Malam ni saya agak free sikit sebab tiada benda yang nak dibuat, so, online ja la memanjang..hehehe
Pada hal assignment dah berlambak-lambak dengan project bagai la apa la. Tak pa, otak ni kadang-kadang perlukan rehat juga, mana boleh dipaksa...hehehe

Korang nak tau tak, malam ni UNIMAS diselubungi dengan kabus tebal, saya mention KABUS bukan jerebu ya. Malam-malam begini tengok kabus kat UNIMAS, teringat pula suasana time di kundasang dulu, masa tu saya tengah kursus, cuaca masa tu sejuk sangat-sangat, tambah-tambah pula kalau waktu malam, pakai dua blanket pun tak dapat tahan sejuknya.

Ok, tolak ketepi dulu pasal tu, sekarang ni saya nak story pasal satu hamba Allah ni pula. Dulu-dulu la kan, masa saya join aktiviti Ko-Q  Taekwondo di UNIMAS, masa tu kitorang sambut karnival Ko-Q di dewan DeTAR UNIMAS, so tugas saya masa tu adalah menjaga dan mengurus booth bersama-sama ajk yang lain. Ahli taekwondo yang lain pula bertugas untuk membuat persembahan taekwondo kat atas pentas.

Diringkaskan cerita, lepas habis ja sesi karnival tu, kitorang yang menjaga booth ni kena suruh masuk dalam dewan untuk sesi penutupan karnival Ko-Q tu, so, saya dengan geng-geng saya yang agak-agak bising ni, pegi la mengambil tempat duduk audience, time tengah syok-syok duduk tu, ada pula satu hamba Allah ni tiba-tiba datang dengan lagaknya yang memang ada rupa macam nak menghalau kami ni, katanya, tempat tu dah di reserve untuk kelab Ko-Q dorang iaitu Kayak. Kami pun apa  lagi, naik berang la, ya la time tu tiada pun apa-apa notis di kerusi tu yang membagitahu tempat tu di reserve untuk dorang. First come first serve la kan. hehehe. Bila diingat-ingat balik time tu, rasa sakit hati pun ada dan lucu pun termasuk sekali.

Korang tau tak, kejadian tu berlaku masa saya di sem dua iaitu tahun lalu. So, bila diimbas-imbas balik, baru saya tau budak yang kitorang hampir bergaduh  pasal tempat duduk hari tu rupa-rupanya adalah orang yang sama ajar kami berdikir iaitu sifu kami. Makkk aiiii saya tak tau pun, saya ni bukannya jenis yang reti ingat muka, itu pun saya dapat tau dari kawan saya yang sama-sama hampir bergaduh mulut dengan dia, kawan saya la yang bagitau pasal hamba Allah si budak kayak tu. Haishhh kalau si sifu tau ni, habis la. Harap-harap la dia tak ingat, ya la benda tu kan dah lama, takkan la dia ingat, kan. hehehe.

Ok la, tu jak entry untuk hari ni....selamat bercuti pertengahan semester buat warga UNIMAS!!!!

Bye dan Wassalam ^_^



No comments:

Please..Leave Your Name Here...