Sunday, January 20, 2013

Balik Kampung!!!

Assalam dan petang bloggers...

Tinggal beberapa jam jak lagi saya akan balik kampung....weeee!!!!!

Tidak sabar rasanya mau jumpa mak bapak, dan adik-adik saya yang nakal dan banyak cakap tu. Kalau ada mereka, saya memang tidak sunyi sebab mereka dua tu jenis yang tidak pandai diam, ada jak yang mereka nak laporkan dekat saya. hehehehe

Tapi, yang paling saya lucu adalah mereka panggil saya ni kedekut. hahaha Boleh boleh mereka kata yang saya ni kedekut. ermm kedekut la sangat. Pada hal, kalau saya tiada di rumah, pandai pulak mencari. Saya bukannya nak kedekut-kedekut dengan mereka, cuma saya tidak mau mereka terlalu dimanjakan dengan permintaan mereka yang entah apa-apa. Apa-apa pun saya tetap sayang sangat kat mereka, saya gelar mereka ni, Upin dan Ipin sebab beza umur mereka ni selang 3 tahun tapi saiz badan sama saja. Kadang-kadang yang c adik disangka abang dan sebaliknya.

Ok...berbalik kepada tajuk entry ni iaitu "Balik Kampung", sebenarnya ini adalah kepulangan saya yang pertama dalam satu sem ni sebab sekarang kan saya tengah stdy di luar negeri (cewah, terasa bangga pulak sikit, pada hal sebelah negeri jak pun), so memang agak susah la juga untuk pulang kampung kalau ada cuti.

Ramai juga kawan-kawan saya yang pesan itu dan ini untuk ole-ole mereka dari sarawak, tapi apa kan daya,  bajet tidak mencukupi kawan-kawan sayang ku semua, hanya kek lapis pelbagai perisa dan baju sarawak saja yang saya dapat belikan untuk ole-ole kamu. Ini pun, tidak semua orang yang saya belikan. Saya belikan untuk adik-adik dan anak buah saya dahulu. Yang paling menyedihkan, saya lupa pulak mau belikan baju untuk seorang lagi anak buah saya. Saya betul-betul lupa, apa tak nyaa, dia kan baru lahir beberapa bulan yang lalu, so tidak ingat langsung yang saya ni sudah ada dua anak buah. Huhu maap kan aunty dear.

Memandangkan esok saya akan balik saya kenalah naik dua kali pengangkutan. Jadi, dari kuching ke kota kinabalu, saya kena naik flight, lepas tu, dari kota kinabalu ke tawau pulak, saya kena naik bas dan memakan masa 10 jam. Adeh sakit la pinggang ni duduk dalam bas selama 10 jam. Sebenarnya boleh jak  dari kk ke tawau kita naik flight tapiiiii emmm mahal. So, disebabkan mau berjimat, naik bas la jawabnya. Lagi pun, saya tidak mau naik flight tu sebab jarak dari airport ke rumah saya adalah sangat jauh dan kalau naik teksi pulak, kena tambang teksi rm30 atau rm40 agaknya.

Walaupun, tempoh cuti sem ni adalah singkat jak, tapi saya akan gunakan sebaik-baiknya sebab sekarang ni sangat susah  untuk saya pulang ke kampung. Biasanya, kalau ada jak cuti yang lebih seminggu, mesti saya mau balik sebab masa tu kan tambang hanya rm50 jak untuk pulang ke tawau.

Apa-apa pun, doakan saya selamat ya..

Wassalam ^_^



5 comments:

Puteri Nur Hidayah said...

woooo... syok nyer blik kampung..! Enjoy your life there yaa.. :)

zatyAbdullah said...

slamat bercuti aisyah.;)

Miss Nieyna said...

selamat bercuti ^_^

Siti said...

selamat bercuti :)

Jonathan Delarama said...

Welcome back! thanks for visiting my blog http://pakitong.blogspot.com

Please..Leave Your Name Here...