Monday, November 26, 2012

Coming Soon Be Read

Assalam dan pa kabar bloggers...
 
Hari ni, balik jak dari kelas, terus duduk kat meja makan. Hehe bukannya mau makan, tapi saja2 jak untuk lepaskan kepenatan yang melampau ni.
 
Time tengah duduk-duduk tu, geng-geng rumah yang lain pun join beberapa kaki. Macam biasa la, kalau perempuan dah berkumpul, mesti banyak cerita dan celotehnya..hahaha
 
cerita punya cerita, entah bagaimana dan macam mana boleh timbulnya cerita pasal novel hasil nukilan Ramlee Awang Murshid. Tengah dengar-dengar tu, rasa macam best pulak cerita novel yang mereka bagitau tu.
Ramlee Awang Murshid
 
 
Itu la penulis novel yang geng rumah saya bagitau. Mereka kata semua novel-novel beliau memang best dan sangat-sangat bermanfaat. Walaupun cerita beliau lebih kepada khayalan yang tidak terpikir oleh kita, tapi jalan ceritanya betul-betul memberi kesan dengan perasaan kita.
 
 
Lepas dengar jak cerita mereka tu, rasa macam nak baca pulak semua novel-novel beliau. Tapi geng-geng saya galakkan baca  cerita tentang Sunan dahulu. Cerita novel ni ada 6 jilid, jadi perlukan kesabaran untuk membacanya. hehehe
 
 


 
ok, semua novel-novel ni bakal di baca oleh saya. hehehe harap-harap dapat la cari novel-novel ni semua. Rasa excited pula nak baca semua novel ni. Apa tak nya, time mereka cerita pasal novel ni, rasa macam best pulak jalan cerita watak Sunan ni...
 
 
ok la, habis celoteh untuk hari ni, assignment nak disiapkan dulu...hehe
 
 
Wassalam.. ^_^

2 comments:

MISS EYDA HIDAYAT said...

Tak dapat di nafikan memang best.... kalau ko baca cerita sunan, ko boleh ko akan dapat ilmu agama. kalo ko baca ungu karmila ko akan dapat ilmu sains.. fiksyen 302 pun best, ADAM... aku darah anak malaysia, sal penembak profesional. Rayyan Fantasi... kalo bole, semua cerita RAM ko perlu baca. ko xkan rasa rugi langsung.

♥ Shafinas 민천♥ said...

aik sya...aku xsangka pla ko berminat dgn crita novel ni...hehehe msa d ug ko x pndang pun novel ni...
aku da baca smua...hingga ke novel yg terakhir lg...aku ada da smua koleksi cerita sunan... :)

Please..Leave Your Name Here...