Monday, August 06, 2012

Kuih Bangkek

assalam dan selamat tgh hari....

hri ni sy nak crita sikit pasal kue yg saya jual tapi bkn mau promote la...hehe...
ini cuma permulaan jak dulu..
so, disebabkan ada sorang kawan saya ni mau tau sangat macam mana rupa kue tu, makanya saya terpaksa la bt entry sikit2 pasal kue bangsa saya ni...

hah bgni la rupa kue tu sebelum di bakar di dalam oven...tangan kena licah sikit klu nak cop2 bentuknya, klu x, memang hancur la kue tu...hehe

ya ni pla rupa dia klu dah masak...tapi klu nak lagi sedap, biarkan dulu kue ni smpai jadi kaler brown muda gitu...masa nak bakar kue tu, kena sentiasa jaga dan perhatikan kue sb kadang2 dia cepat masak dan kadang2 dia lmbt masak, tak tentu....
hah macam warna yg ni la baru sedap di makan, pastu klu cecah dengan teh panas pun sdap jugak...hehe astagfirullah, puasa ni...nnti meleleh air liur....hahaha

k la, itu jak tuk hari...

sekian...daaaa n wassalam....



1 comment:

afimezaH said...

can i have the full ingredient for this biscuit . . we want to make a research about this biscuit :)

Please..Leave Your Name Here...