Thursday, August 23, 2012

Sedihnya~

assalam dan selamat tengah hari....

aq rasa mcm mau nangis jak hari ni. sebabnya knapa?

ya, sebab aq cuma mau minta tolong 1 perkara jak tapi aq tidak tau sudah mau minta tolong dengan siapa.

rasa mcm nak mencurah-curah jak air mata ni masa kat depan pos opis tu. aq jalan ke hulu ke hilir sambil tangan tak bhenti-henti menaip cari number yang nak di kol.

tapi hampanya, satu pun tiada yang dapat menyambut. tak tau la klu mereka sibuk layan tetamu ke apa, mmg la skrg ni orang masih mood raya. jadi mungkin dorang bz kot layan tetamu semua. itu jak yg ku pikirkan tuk tenangkan ati ku yang panas sudah ni. lagi pun aq tak nak kerana urusan ku jak ni, aq dah pikir yg bukan-bukan pasal orang-orang terdekat ku.

walau apa pun, perasaan sedih ku mmg x dapat aq mau sembunyikan. so, tu pasal la aq akan meluah juga di sini atau di mana-mana jak yang boleh buat aq tenang.

dalam keadaan ku yang tengah panas ati td, nasib baik BFF ku yang sorang ni ada, dia kasi tenang n temankan aq pegi dapatkan maklumat yang aq perlukan tu...thanx to her soooooo much....

itu la gunanya kawan, dia ada saat kita susah senang dan suka duka...

Monday, August 06, 2012

Kuih Bangkek

assalam dan selamat tgh hari....

hri ni sy nak crita sikit pasal kue yg saya jual tapi bkn mau promote la...hehe...
ini cuma permulaan jak dulu..
so, disebabkan ada sorang kawan saya ni mau tau sangat macam mana rupa kue tu, makanya saya terpaksa la bt entry sikit2 pasal kue bangsa saya ni...

hah bgni la rupa kue tu sebelum di bakar di dalam oven...tangan kena licah sikit klu nak cop2 bentuknya, klu x, memang hancur la kue tu...hehe

ya ni pla rupa dia klu dah masak...tapi klu nak lagi sedap, biarkan dulu kue ni smpai jadi kaler brown muda gitu...masa nak bakar kue tu, kena sentiasa jaga dan perhatikan kue sb kadang2 dia cepat masak dan kadang2 dia lmbt masak, tak tentu....
hah macam warna yg ni la baru sedap di makan, pastu klu cecah dengan teh panas pun sdap jugak...hehe astagfirullah, puasa ni...nnti meleleh air liur....hahaha

k la, itu jak tuk hari...

sekian...daaaa n wassalam....



Please..Leave Your Name Here...