Friday, April 08, 2011

AMARAN Dari ALLAH, Di DALAM MULUT BAYI. Must READ.!

salam n hye blogwalking~


Malam ni sy nak share something kat korang...harap korang dapat m'bacanya dgn tenang erk & ucapla astagfirullahul azim atau subhanallah dan sy harap jg agar korang dpt renung2 kan dan ambil ikhtibar terhadap entry yg sy akan share ni....




by Nadia Ahmad Tarmizi on Saturday, January 8, 2011 at 12:28pm
AMARAN dari ALLAH ...DIDALAM MULUT BAYI
AMARAN dari ALLAH ...DIDALAM MULUT BAYI....
- please read!!!.. TRUE STORY

Message: Begini ceritanya.... Sahabat saya tu seorang guru di salah sebuah sekolah di Malaysia. Sahabat saya tu mempunyai seorang kawan Cina yang sama mengajar macam dia. Kawan Cinanye kata , dia telah terbaca berita di akhbar Cina baru-baru ini yang mengatakan ada seorang bayi cina baru saja lahir dalam keadaan mulutnye seperti berjahit tapi takdelah kesan jahit. Cuma mulutnye tertutup rapat. Jadi doktor bersepakat untuk membedah bayi Cina tersebut.

Ketika dalam pembedahan, mulutnye berjaya dibedah tapi ada sesuatu yang amat memeranjat yang berada di dalam mulut bayi tersebut..............Nak tahu ape dia???????? Doktor yang membedah bayi tersebut telah menemui sehelai kertas kecil yang didalam kandungannye bertulis dalam tulisan cina..nak tahu tak ape kandungannye??? Didalam kertas tersebut telah menyebut dalam tulisan cina yang berbunyi "Ingatlah wahai manusia, sesungguhnye Hari Kiamat akan menjelma tidak lama lagi"

Maka terperanjat lah doktor cina tersebut sebab bayi tersebut memang sejak dilahirkan memang mulutnye tertutup. Jadi tiada bukti mengatakan ada orang yang meletakkan kertas kecil tersebut. Jadi memanglah terbukti bahawa kuasa
Allah Yang Maha Besar menciptakan bayi tersebut sedemikian rupa untuk memberi maklumat kepada manusia tentang
ketibaan hari kiamat.. Sesungguhnye Allah Maha Bekuasa untuk memberikan agar bertaubat. Jadi sesungguhnye Allah sebenarnye masih sayangkan kita kerana telah memberi maklumat tersebut...

Adakah anda percaya ?Dalam keadaan ini , cuba kita renungkan pada zaman Rasullulah s.a.w Allah telah memberikan petunjuk kecil tentang tanda-tanda hari kiamat sejak zaman nabi-nabi dulu lagi.Contonhye lelaki kawin sama lelaki begitulah sebaliknye. Dan didalam Al-Qur'an sendiri telah mengatakan bahawa tanda tanda hari kiamat ialah apabila orang islam sendiri yang membenci islam dan menentangnye. Ini telah terbukti pada zaman sekarang di negara kita. Jadi secara amnye... sebenarnye hari kiamat akan menjelma tidak lama lagi tapi kita tak tahu bila. Cuma rasullullah ada menyebut hari kiamat akan datang pada hari Jumaat tapi tak tahu bila...........Tapi kita hairan kenapa akhbar melayu tiada berita ini.Ini adalah disebabkan pemerintah tak mahu akan menjadi kecoh di negara ini. Jadi sama-samalah kita renungkan bersama sesungguhnye berita itu adalah merupakan satu bonus daripada Allah terhadap manusia agar bersiap sedia.....untuk menanti ketibaan hari kiamat....................

Seperkara lagi ialah berkenaan salah satu tanda kiamat iaitu akan berlaku gempabumi di tiga tempat ....timur tengah, barat dan timur. Waktu itu baru Turki dan Taiwan.Tup..tup..Mexico di landa gempabumi yang dasyhat juga seminggu. Dan Allahyarham Ustaz Taha pernah berkata sekitar lima tahun lepas salah satu tanda kiamat akan berlaku kekecohan di Indonesia dan Turki. Sama sama kita renungkan...buktinya jelas makin nyata dari hari ke hari....sabarlah menanti.....sekian

Ini adalah keratan email yang dihantar oleh seorang rakan kepada saya..oleh itu menjadi tanggungjawab saya untuk edarkan pada semua.. sekian..

Notis dlm Mulut Bayi (pernah disiarkan disebuah akhbar berbahasa Cina)

"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"
(Sabda Rasulullah SAW)

"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan- amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar." (Surah Al-Ahzab:71)

maklumat ni sbnrnya sy dpt drpd sebuah laman web sosial yg femes skrg ni, sy ingatkan kwn2 skali lg, mklmt ni perlu kita ambil sbg ikhtibar sb kita xtau bila akan b'lakunya kiamat tp yg pasti ianya akan b'laku pd hri jumaat...jd, perbanyakkan la pahala dan tingkatkan la akhlak anda dan kata2 e2 sy slalu peringatkan untuk diri sy...

bye n wassalam~~~

5 comments:

MiSzy DiaN said...

baru taw plak..
huhu..
sama2 kita mempersiapkan diri dengan amalan kita utk hari kiamat :)

nida husna said...

tu la kan,, dah byk sngt dah tanda2 kiamat sekarang ni,,

nida husna said...

mmg dah byk tanda2 kiamat sekarang ni,,

aisyah Qaisyiah said...

dian: ya dian...aq pon bru tau ni....trus seram sejuk pla aq rasa...

husna:ya kan...suma tnda2 nya dah b'laku...cuma tinggal tggu ketibaan imam mahdi, turun nya nabi Isa ke dunia dan jg musuh utama umat Islam iaitu dajjal....

ja luv sa 4ever ( ema_dil ) said...

mang byak syah tndah kecil karang ni tapi kan syah ko perasan ka umat islam masi lalai syah.. tak da kesedara dlam diri.. huhuhu mengucap abis ni aku lepas jak aku baca..

Please..Leave Your Name Here...